خاطرات یک پزشک سابق زندان

یک پزشک از گوشه ای از این سرزمین.

خاطرات یک پزشک سابق زندان

یک پزشک از گوشه ای از این سرزمین.

وقتی عجله داری؟

شما هم با این واقعیت مواجهه شدید که وقتی عجله دارید تمام شرایط دست به دست هم میدن تا شما به موقع نرسید؟

من امروز ساعت 2 شیفت درمانگاه بودم چون جایی میهمان بودیم گفتم 12/30 دقیقه میرم ساعت 1/30 خونه هستم و بعد 2 می رم درمانگاه.اما چی شد؟

راه افتادم توی اتوبان بودم که دیدم به به کیفم و مهرم و..را جا گذاشتم .باید بر میگشتم اولین خروجی اتوبانو دور زدم و برگشتم .تصمیم گرفتم که از راه میان بر برم که زودتر برسم و کیفمو بردارم .1000متر نرفته بودم که دیدم به به ترافیک شده و تصادف رخ داده .از این خان گذشتیم و رسیدم و مدارکمو برداشتم و راه افتادم تو همین حین چراغ زیبای بنزین هم روشن شد حساب کردم اگه 60 کیلومتر دوام بیاره نیاز نیست که این پمپ بنزین برم و معطل شوم .پس پمپ بنزین را رد کردم و رفتم که اتفاق بعدی رخ داد .بله جاده در دست تعمیر و باید از یه جاده انحرافی میرفتم .نگران جاده نبودم نگران چراغ بنزین بودم و اینکه تو این حین بنزین هم تموم کنم .

تو این شرایط و با این وضع بنزین کسی که ساعت ها گوشه جاده بنزین تموم کرده میفهمه من چی میگم.به عبارت دیگر از زمانی که بنزین سهمیه بندی شد معرفت مردم هم به شدت کاهش پیدا کرد.

یه چشمم به عقربه بنزینه یه چشمم به ساعت و یکم حواسم به جاده و ماشین های که از روبرو می آیند و چراغ میزنن و علامت میدن که پلیس هم کمین کرده حالا باید یه چشمم هم به کیلومتر باشه .

ساعت 2 شده یه زنگ به کلینیک میزنم که اگه اتفاق خاصی نیفته من تا یه ربع دیگه کلینیک و خوشحال که 5 کیلومتر دیگه تا پمپ بنزین بیشتر ندارم و نگران از این که با این اوضاع همین الان ماشین خاموش بشه .خوشبختانه به پمپ بنزین میرسم بنزین میزنم .و این 5 کیلومتر را نگاه به عقربه کیلومتر نمیکنم که می بینم پلیس کنار جاده داره برام دست تکون میده .میگم لعنتی ها محل کارشونو بی هماهنگی عوض کردن .من مجبور میشم براشون دست تکون بدم .مثل اینکه خوششون اومد اخه پشت سرم هم باز دست تکون دادن .البته شما وقتی پلیس براتون دست تکون میده وایستید .

میرسم کلینیک 2/25 دقیقه هست .دقیقا امروز که عجله داشتم درست یک ساعت بیشتر معطل شدم

پی نوشت:

1-کماکان زندان نمیرویم

2-دخترکم کمی بزرگ شده  وقتی می خندد انگار تمام دنیا را به من داده اند

نظرات 17 + ارسال نظر
ندا-آسمون ریسمون دوشنبه 16 آبان 1390 ساعت 18:35 http://caffi88.blogfa.com/

خسیس نباشین........بذارین ماهم لبخندشو ببینیم.

گلدونه سه‌شنبه 17 آبان 1390 ساعت 08:29 http://tondokhond.persianblog.ir/

یه چیزی میگن
زپلشک آید و زن زاید و مهمان ز دراید

سارا سه‌شنبه 17 آبان 1390 ساعت 08:57 http://roman13882010

سلام آقای دکتر خوبن، ما که یاد گرفتیم جایی قول ندیم، چون یا نمی رسیم یا جزو آخرین نفراتیم، عادت کردیم، خدا رو شکر که دخترتون سالمه و با طراوت روی ماهشو ببوسین

شهناز سه‌شنبه 17 آبان 1390 ساعت 10:31

این اتفاق هم خیلی برا ما میفته هرچند که از قبل هم آماده باشیم.

انجلا سه‌شنبه 17 آبان 1390 ساعت 13:31

اگه میشه یه عکس از اروشا جان بذارین

بانو سه‌شنبه 17 آبان 1390 ساعت 16:52 http://www.banoooomir.blogfa.com/

ما هم دوست داریم لبخند خانوم خانوما را ببینم

رها سه‌شنبه 17 آبان 1390 ساعت 20:45 http://raha-pharma.blogfa.com

همیشه همینطوره به قول یه بزرگی:
what you resist، persist!

من شما رو لینک کردم خوشحال می شم به منم سر بزنید

یه مخاطب ساکت چهارشنبه 18 آبان 1390 ساعت 11:22

فکر می کنم اسم وبلاگ با نرفتن به محبس لازمه بازنگری بشه.
ببخشین برای این فضولی و جسارتم

مهسا پنج‌شنبه 19 آبان 1390 ساعت 02:02 http://porteghalekoki.blogfa.com/

جالب بود بعضیهاشو خوندم

مانا پنج‌شنبه 19 آبان 1390 ساعت 08:28

هر وقت معطل میشم همش سعی میکنم قبول کنم خوب لابد مصلحتی تو کار بوده
بعضی وقتا خیاتلبافی هم کمک میکنه اصلا کلی هم خوشحال میشم برای معطلی ! مثلا جای شما بودم میگم لابد قرار بوده تو اون وقتی که هدر رفت یه بیمار ایدزی بیاد و بیماریشو پنهون کنه و...
دیوونگی هم عالمی داره
رو دست کلید اسرار بلند شدم خوووو!

پریسا پنج‌شنبه 19 آبان 1390 ساعت 14:29

حالا که شما نمیرین زندان کی به داد اون بیچاره ها میرسه!!با شرایطی که میگین شما حق دارین نرین دیگه ولی یه سوال واقعا تو همه کشورها حقوق وتسهیلات پزشک زندان هااینجوریه و هیچکی حاضر نیست پزشک زندان شه!!!؟؟راستش جدیدا کتاب خاطرات خانه اموات داستایوسکی رو خوندم نگاهم به زندانی ها عوض شده یه جورایی..

سلام . دلت واسه زندان تنگیده؟!!

N.Ap جمعه 20 آبان 1390 ساعت 15:54

salam
man inja nayumadam nazar bedam ya enteghad konam...vali kheili matalebetun amigh bood va bazi jaha kheili samimi
man mikham pezeshk sham vali az noe ba vojdanesh mesle shoma
nemidunam chera mitarsam....na az khuno dastopaye shekaste
man az khodam mitarsam
mitarsam natunam ghabool sham.man diplome riazi daram va alan poshte konkooriam va tajrobi mikham konkoor bedam
sarzaneshaye atrafo tahamol mikonam ama tarsi tu vojudame k nemitunam kontrolesh konam
man hich pooli vase kelas konkooro cd va moaleme khosusi nadaram...dustam va hata moalema migoftan bedune ina konkoor dadan bedard nemikhore
tanha chizi k daram alaghe va eshghie k tamum nemishe
ba in tars chikar konam?
omidvaram k javabe ghane konandeyi bedin
mamnoon az shoma va vaghti k vase digaran mizarin

[ بدون نام ] جمعه 20 آبان 1390 ساعت 20:49

برای دخترتون یه وبلاگ درست کنید کار جالبیه

سمانه شنبه 21 آبان 1390 ساعت 08:22 http://linet.blogfa.com

سلام . تمام وبلاگتونو خوندم آقای دکتر . خیلی جالب بود . بازم میخونمتون . کوچولوتونو ببوسید .

مرتضی دوشنبه 23 آبان 1390 ساعت 00:20

سلام دکتر جان دقیقا وضعیت شما رو درک میکنم چون منم سه ماه ژزشک زندان بودم!تجربه ی خیلی بدی بود!تقریبا همه ی مریضایی که میدیدم اعتیاد داشتن!بسیاری مورد تجاوز جنسی قرار گرفته بودن!موارد زیادی اختلال شخصیت اسکیزو bi polar و... جالب اینجاست که کلا به من 800 تومن دادن کمتر از هزیننه رفت و امدم!دلیل ترک اونجا هم رفتار نا مناسب مسئولین زندان بود

فرغون طلایی دوشنبه 23 آبان 1390 ساعت 11:22

سلام اونموقع که پزشک زندان بودی بهتر بود الان ما یه چیز متفاوت میخوایم نه یه پزشک معمولی. از اون داستانهای فرار از زندان هم تعریف کنی بیشتر حال میکنیم. دمت گرم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد