خاطرات یک پزشک سابق زندان

یک پزشک از گوشه ای از این سرزمین.

خاطرات یک پزشک سابق زندان

یک پزشک از گوشه ای از این سرزمین.

مزاحمت هم قاعده و قانون داره

تلفنم زنگ می خوره طرف خودشو معرفی میکنه البته بعد از گلایه از اینکه چرا یه بار زنگ زدم جواب ندادی.میگه میشناسی؟

من:نه

خودشو معرفی میکنه با یکی دو واسطه دوست دادشمه

من :امرتونو بفرمایید

طرف:ام ار ای خوب که نوبتی نباشه و پول هم کم بگیره سراغ دارید دکتر؟

من:باید بری یا بیمارستان یا مراکز خصوصی دیگه.ام آر آی چی داری؟مشکلت چی بوده؟

طرف:هنوز که دکتر نرفتم .کمرم درد میکنه میخوام یکی بگیرم

من:خودت بری بگی که کسی ازت نمیگیره باید نسخه دکتر داشته باشی

طرف:نمیدونید چقدر می گیرن .با دفترچه یکی دیگه میشه رفت؟

من:نمیدونم قیمتش چنده.اونم نمیدونم با دفترچه یکی دیگه می گیرن یا نه

طرف:لطف میکنید دکتر بپرسید برام

من:امری دیگه ندارید

طرف:بپرسید  به دادشتون بگید من زنگ میزنم ازش میپرسم

من فقط یک ربع مات مونده بودم

همسایه طبقه بالا

یه همسایه طبقه بالای ما داریم که الان 6 ماهی میشه بچه شده .کل ارتباط ما در این حد بوده که وقت و بی وقت زنگ خونه ما به صدا در میومد که ببخشید منزل آقای فلانی طبقه چنده؟یا ببخشید آقا فلانی خونه هست

و یا آقای دکتر میشه ماشینتونو از دم در پارکینیگ بردارید  و.....

دیروز ظهر یه اسم ام اس برام اومده که ببخشید خونه هستید این پسرم را بیاورم معاینه کنید

شماره هم نا آشنا کلی خندیدم که ایول دکتر اس ام اسی هم به بازار آمد که می بینم صاحب پیامک زنگ میزنه که سلام دکتر من همسایتون هستم پیامک دادم جواب ندادید این پسرم حالش خوب نیست خونه هستید بیارم معاینش کنید آخه آخر هفته است دکتر گیر نمیاد.

منم خیالشو راحت کردم من تا دو روز شیفتم خونه نیستم

دمای طبعی بدن 

ساعت 1:15 بامداد بود و من خوشبختانه چون بازی بارسا و چلسیو میدیدم بیدار بودم که میبینم موبایلم زنگ میخوره فورا سایلنتش میکنم که بلافاصله یه اس ام اس میاد که دکتر خوابی؟یه سوال داشتم.دمای طبعیه بدن بچه چقدره؟

داروی پریود

ساعت 12/30 شبه که موبایلم زنگ میخوره یکی از دوستانه دوره جواب میدم.

میگه دکتر دارو واسه پریود چیه؟

من؟چیه پریود:دردش-قطعش-وصلش

میگه دم داروخونه هستم خانمم درد داره چی بگیرم

میگم:خوب برو تو داروخونه همینو بگو به دکترش بهت دارو میده آخه دیگه این وقت شب زنگ زدن داره.

میگه میخواستم مطمئن بشم

پی نوشت:

توی کوچه-مغازه-خیابون-بیابون-مهمونی-عزا-عروسی به کرات از این موارد پیش میاد ولی نکته ای که عذاب دهنده است توقع و انتظار ی است که آدم های که حتی دو بار هم باهاشون برخورد نداری از تو دارند.


نظرات 29 + ارسال نظر
نفس پنج‌شنبه 21 اردیبهشت 1391 ساعت 15:28 http://princess91.blogsky.com/


چه باحالن این مردم چه سوالایی میپرسن
یعنی ما هم از شما سوال بپرسیم؟
نه بابا شوخی کردم ولی درست نیس آدم قبل هر زنگ یا اس اول به ساعتش نگاه کنه بد نیس.شاید دکتر خواب باشه یا بخواد استراحت کنه
خداحفظتون کنه و خستم نباشید از دست این مریضا و خدا یه صبوری هم به شما عنایت کنه

مهرسا مستقل پنج‌شنبه 21 اردیبهشت 1391 ساعت 16:08 http://roozhayebehtar.persianblog.ir

ای بابا! مشکل جامعه همینه دیگه! همه از هم توقع دارن...

مهرسا مستقل پنج‌شنبه 21 اردیبهشت 1391 ساعت 16:19 http://roozhayebehtar.persianblog.ir

لینکتون کردم

l

مرسی

ص.ش پنج‌شنبه 21 اردیبهشت 1391 ساعت 22:05 http://radefekr.blogfa.com

عجب ادم هایی!!!

سرباز زندان پنج‌شنبه 21 اردیبهشت 1391 ساعت 22:47

این فقط مختص شغل شما نیست دکتر جون.
رفته بودم در ورودی زندان داشتم با دژبان صحبت میکردم و احساس کردم یه نفر خانومی داره به حرفام گوش میده.تا فهمید تو زندان هستم و چون با لباس شخصی هم میگردم تو زندان(لباس سربازی نمیپوشم)فکر کرد چه گوز پر فشاری هستم من.افتاد به گریه و زاری که هر کاری بخوای برات میکنم و هر کاری میخوای باهام بکن فقط فلانی رو بگو آروم شلاق بزنن.
منم هاج و واج که خدایا اینو کجای دلم بذارم دیگه.
خلاصه با هزار ترفند و کلک و 2 ساعت جلسه روانکاوی بهش فهموندیم 80 حد خیلی درد نداره.!!!
بنده خدا هم خیالش راحت شد رفت تو ماشینش نشست.

آمیتیس پنج‌شنبه 21 اردیبهشت 1391 ساعت 23:30 http://todream.blogsky.com

سلام دکتر
والا من دو تا دوست دکتر دارم یکی داروساز یکی پزشک متخصص، هر چند وقت یه بار که میبینمشون مجبور میشم کلی اطلاعات و توصیه ها که معلوم نیست کی و کجا به دردم میخوره رو به صورت ام پی تری در طول صحبتهاشون دریافت کنم ، اون پزشکه موقع رانندگی هم اگه بخواد نا سزا بگه اسم هر چی درد و مرضه میاره، اینجوریش هم هست خلاصه.

بیشعورشناسی جمعه 22 اردیبهشت 1391 ساعت 00:55 http://www.lalikue.blogfa.com

دکتر چقدر دیگه باید بیام کامنت بدم که دوست بشیم بعد اگه مرضی چیزی داشتم ازت بپرسم؟
راست می گی واسه منم پیش میاد حالا تو رشته و موقعیت کاری خودم.

از الان میتونی بپرسی دیگه

یک محمد هستم جمعه 22 اردیبهشت 1391 ساعت 09:07 http://yekmohammad2.persianblog.ir/

زیباست.

افسانه صمیمی جمعه 22 اردیبهشت 1391 ساعت 16:35

سلام.چند مدتی هست لینکتون کردم ولی مطالبتون رو امروز خوندم.
همیشه دوست داشتم جایی کار کنم که علاوه بر اینکه خدمتی کرده باشم به کسایی که واقعا به کمک نیاز دارن، برای خودم هم یه تجربه پرباری باشه، تجربه کار با انسان ها، اما متاسفانه هنوز نتونسم به خواستم برسم.
نمی دونم نظر خودتون در مورد کارتون چیه اما من که واقعا دلم می خواست شرایطی مثل شما رو داشتم.
براتون آرزوی موفقیت و شادی می کنم.

هیچکس جمعه 22 اردیبهشت 1391 ساعت 17:44 http://waveofocean.blogfa.com

توی بعضی مشاغل هست.برا وکلا هم مطرحه.هر جا هر کسی هر گرهی داره می خواد بپرسه.برا بانکی ها هم هست.هر کی هر جور وامی میخواد می پرسه.
روش هم که مردم ما در خلاقیت حرف ندارن.الی ما شاءالله روش دارن برای رفع نیاز خودشون بدون توجه به شرایط طرف و درستی یا نادرستی کارشون.
من در حد خودم تا بتونم جواب میدم اما اونا که فک می کنن وظیفه ام هست و وقت و بی وقت و نامعقول مزاحم میشن جواب نمیدم و کاری هم براشون انجام نمیدم اگه جواب بدم.باید بالاخره یه جوری یاد بگیرن دیگه.

fifi جمعه 22 اردیبهشت 1391 ساعت 19:52 http://zanaane.blogsky.com

برو خدا رو شکر کن ربطی به زنان و زایمان نداری و خانم نیستی که ملت بیان بقچه خاک تو سریشونو برات پهن کنن که روت نشه تو روی مردای فامیل نگا کنی!!!

نازیلا جمعه 22 اردیبهشت 1391 ساعت 23:09

مهربون باش دکتر

لیلی جمعه 22 اردیبهشت 1391 ساعت 23:57

خاله من هم پزشک متخصص هست. همیشه توی جواب دادن به تلفن ها و مراجعین دم در خونه تردید داره. از بس که همه جا همه کس از سوال داره. ما چون فامیل بزرگی داریم همیشه پسرعمو و دخترعمویی پیدا میشه که برگه آزمایشی، عکس دل و روده ای چیزی دستش باشه و رویت بشه. همسایه ها هم که جای خود دارن. و چون خاله من مجرده همه فکر می کنن وقتش وقف عام هست.
یه همسایه ها یک بار اومده بود می گفت یه نسخه ای بنویس که دخترم بتونه از دانشگاه شهر دیگه به اینجا انتقالی بگیره.
و این قصه سردراز دارد

زندگی کوتاه است .. مونیکا شنبه 23 اردیبهشت 1391 ساعت 10:30 http://monica.blogsky.com

این دیگه برخاسته از توقع بی جای آدم هاست ! و البته بی فکری ..

الهام شنبه 23 اردیبهشت 1391 ساعت 18:52

منم یاد یه خاطره افتادم!!
من جامعه شناسی می خونم.یه استادی داشتیم بنده خدا میگفت چون دکتریم مردم فکر می کنند با پزشک فرقی نداریم.رفته بود بنده خدا مجلس ترحیم یه پیرمرده گیرداده بود که آقای دکتر یه دارو برای درد کمر من بده.هر چی این بنده خدا می گفت من دکتر یه چیز دیگم این گیر داده ود که حالا شما یه دارو بنویس دکتر!!!

سیندخت یکشنبه 24 اردیبهشت 1391 ساعت 12:51 http://bikaar-sin.blogfa.com

شوهر خاله من پزشکه، یه بار نصف شب یکی از همسایه هاشون اومده دم در که آقای دکتر رو بیدار کنید حال بچه م خوب نیست، خلاصه به مشکلات بچه شون که رسیدگی می شه و کار تمام میشه می خواستن برن، آقای همسایه می گه دستتون درد نکنه، حالا دیگه می تونیم صبر کنیم تا صبح بشه ببریمش پیش یه "دکتر حسابی!!!" :))

سارا سه‌شنبه 26 اردیبهشت 1391 ساعت 11:32 http://roman13882010

سلام دکتر خوب این خلق الله کلی خوشحال شدن که شما یکم باهاشون آشنائین سخت نگیرین یکی از علائم احترام گذاشتنشونه

مغازه داری در فرنگ چهارشنبه 27 اردیبهشت 1391 ساعت 01:19 http://maghazedarydarfarang.blogfa.com/

ای بابا ... چه اعصاب خورد کن...

ابوعدنان چهارشنبه 27 اردیبهشت 1391 ساعت 11:27 http://abooadnan.blogsky.com

البته اگه همسایه باشه ونیاز داره به کمک چه اشکالی داره آدم کمک کنه ولی معاینه تلفنی و........ حتما اشکال داره

گلشن چهارشنبه 27 اردیبهشت 1391 ساعت 12:07

ببخشید من امروز اتفاقی وبلاگتون رو خوندم. میدونم شما هم احتیاج به استراحت و تفریح دارید ولی مردم به شما احتیاج دارند. من تو سازمان علمی کار میکنم و کارم اورژانسی نیست ولی همیشه دعا میکنم ای کاش جای شما بودم

ساندر چهارشنبه 27 اردیبهشت 1391 ساعت 13:50 http://sander.persianblog.ir

این قضیه کلاً تو ایرانیا اپیدمی شده!
میگن که یه بار یه پزشک و یه وکیل تو یه مهمونی با هم صحبت می کردن. وسط حرفشون هی ملت میومدن از آقای دکتر نسخه و مشورت پزشکی می خواستنو کلافه اش کرده بودن. دکتر از وکیله می پرسه تو چیکار می کنی که هیچ کس نمیاد ازت مشورت بگیره؟ میگه من هروقت کسی میاد ازم مشورت میگیره فرداش یه صورت حساب می فرستم در خونه اش! برای همین کسی دیگه جرأت نمی کنه مزاحمم بشه! دکتره فرداش با عذاب وجدان یه سری صورت حساب برای مزاحمای دیروزی می نویسه وقتی میبره پستشون کنه در خونه یه پاکت نامه میبینه از اون وکیله که نوشته حق الزحمت مشاوره ی دیروزی 1000 دلار!!!

کامیار علی پور جمعه 29 اردیبهشت 1391 ساعت 11:15 http://www.shabavizk.blogsky.com

این مشکل تو فرهنگ ما زیاده که چون شما فامیل یا دوست هستی باید کار مفتی یا بی موقع رو انجام بدی

اینا که مزاحمت نی-اجر معنوی داره واسه اون دنیات =))
درسته این دنیات خراب میشه ولی اون دنیات آباد میشه

اینا که مزاحمت نی-اجر معنوی داره واسه اون دنیات =))
درسته این دنیات خراب میشه ولی اون دنیات آباد میشه

[ بدون نام ] دوشنبه 8 خرداد 1391 ساعت 17:12 http://drshekofe1390.mihanblog.com

دکتر خسته نباشی من همکارت هستم وباید بگویم این مشکل همه دکترهاست هرجا ادم را می بینند یک دکتر دکتری می گند انوقت انتظار دریافت جواب ومشاوره ودارو وخلاصه یکهو دفترچه درمی ارند که حالا دارو هم بنویس ولی وقتی مثلا به همین طرف دم مغازه اش می ری قیمتها دوبرابرحساب می شه چرا چون مادکتریم ووضعمان خوب است این مشکل جامعه است

کتی جمعه 19 خرداد 1391 ساعت 14:14 http://mrsk1989.blogfa.com

وای منم خیلی وقت بود می خواستم همچین پستی بنویسم !
مثال ۱: من توی ارایشگاه و خانوم ارایشگر که داره ابروهامو برمیداره...خانوم ارایشگر: دانشجوییی؟ من : بله! دانشجوی چی ؟ من : پزشکی
خانوم ارایشگر: اوهوم...میگم راسته که میگن ویتامین سی برای فاویسیمی ها بده؟؟ چرا؟ چجوریه؟؟
مثال ۲: توی مهمونی :
خوب خانوم دکتر من وقتی غذا می خورم گوشم صدای مگس میده عالتش چیه به نظرت؟؟
توی باشگاه!
مربی : پماد ویتامین ا.د کورتون توشه؟
من: نه! خوب پس چرا وقتی میزنم به جوشام خوب میشن؟؟
وسط تردمیل زدن و من با هن هن !
میشه در مورد پی کی یو برام توضیح بدی؟؟
۳ ساعت توضیح دادم بعدش می پرسم تو فامیل دارید؟
میگه نه امروز تو تلویزیون داشت می گفت ولی نصفش برق رفت!
تازه من دانشجو ام یکی از اشناها در مورد بیماری همسرش ازم پرسیده میگم باید با متخصص مشورت کنید...میگه اره پیش متخصص رفتیم می خواستم نظر تورو هم بدونم!!!!
ای خدا !

مهسیما چهارشنبه 31 خرداد 1391 ساعت 17:44

وااای چه جالب انگار مشکل همه همینه ......... در هر صورت خسته نباشین واقعا

ساغر 1دختر ورنا یکشنبه 18 تیر 1391 ساعت 18:50 http://vornayan.blogfa.com

دکتر اس ام اسی جالب بود

سعید چهارشنبه 27 دی 1391 ساعت 10:57

فکرهای شیطانی اذیتم میکنه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد