خاطرات یک پزشک سابق زندان

یک پزشک از گوشه ای از این سرزمین.

خاطرات یک پزشک سابق زندان

یک پزشک از گوشه ای از این سرزمین.

پریا آی پریا

گاهی زندانیان از عبارات و اصطلاحاتی برای بیان درد و بیماریشون استفاده می کنند که آدم نمی دونه بخنده تعجب کنه جیغ بزنه 

من اکثر زندانی های قدیمی تر  اینجا را دیگر می شناسم و حتی مشکل و درد و داروی که باید برای آنها تجویز کنم مگر اینکه مشکل جدیدی داشته باشند .

گرگ زاده یکی از آنها است زندانی قدیمی و به قول خودش سابقه من تو زندان از همه این کارمند ها هم بیشتر است ماهی یک بار می آید بهداری تا قیافه اش پیداد می شود من نسخه اش را نوشتم که شامل بروفن-رانیتیدین-ویتامین سی-آ.اس آ.می باشد م یآید داخل .می گوید دکتر پروفیلشم نوشتی ؟می گویم گرگ زاده صد هزار بار برفن 

این زندانیان جدیدالورود گاها در بدو ورود افسانه بافی های برای گرفتن قرص می کنند که مغز آدم دچار هنگ می شود 

نمونه اول:

زندانی با گردنی کج و قیاففه ای مظلوم وارد می شود 

من:مشکلت چیه؟

زندانی:شب پریا اذیتم می کنند 

من:پریا؟پریا دیگه کیه؟

زندانی:پریا 

من:اینجا زندان مردانه پریا کجا بوده

زندانی:نه به خدا پریا

من:تو خواب اینجور می شی.احساس خفگی می کنی؟

زندانی:آره

من:به خاطر استرس و اضطرابه

زندانی:نه پریا هستند خودم می دونم

من:ای بابا .بعد چی میشه

زندانی:بقیه بیدارم می کنند دعا می خونن برام تا پریا برن

من:منظورت جن هست؟

زندانی :جن نه ملائکه هستند

من:ملائکه که کسیو اذیت نمیکنن قبل خواب بسم الله بگو و بخواب (درمان بهتری به ذهنم نرسید)

زندانی:حالا قرص برام نمی نویسی؟

من:



نظرات 33 + ارسال نظر
هما دوشنبه 20 شهریور 1391 ساعت 09:53

عجب زندانیای پیدا میشن

آنیکا دوشنبه 20 شهریور 1391 ساعت 10:16 http://khodemanetanhabihichkas.blogsky.com/

یاد فرار از زندان افتادم
امیدوارم موفق بشی. یه سوالهایی تو ذهنم همیشه راجع به زندانیها بوده که اگر اشکال نداره بپرسم.
کسی اونجا خودش را مقصر میدونه؟؟؟ یعنی کسی هست بینشون که از این زندان درس عبرت بگیره و تغییر مثبت کنه؟؟؟

خیلی کم

گیسو کمند دوشنبه 20 شهریور 1391 ساعت 10:59

دوست عزیز من لینک وبلاگ شما رو توی وبلاگم گزاشتم اگه لطف کنی لینک منو بزاری ممنون میشم این ادرس وبلاگمه تازه بازش کردم
http://gisokamand.mihanblog.com

مهسا دوشنبه 20 شهریور 1391 ساعت 11:40 http://manoneveshtehayam.blogfa.com

سلام اپم با یه موضوع...
نمی دونم اسمشو چی بگم لطفا همه بیاید و نظر بدید به این کار بی رحمانه

خبرنگار دوشنبه 20 شهریور 1391 ساعت 19:19

بی اختیار یاد این ترانه افتادم : " ای قشنگتر از پریا، تنها تو کوچه نریا"

آسیه دوشنبه 20 شهریور 1391 ساعت 20:56

من همش 4 ماه با این جماعت سر و کله زدم......
خیلی وقتا ناراحت میشدم بخاطر مشکلات و حکم هایی که براشون صادر شده بود و در انتظار اجرای حکم بودن ولی گاهی اوقاتم از لفظ هایی استفاده میکردن که کلی میخندیدم.....انگار نه انگار که تا حالا اون کلمه به گوش مبارکشون خورده باشه.......

آلاله سه‌شنبه 21 شهریور 1391 ساعت 08:47 http://alalehandmani.blogfa.com/

هههههههههه.......خدایی سوژه خنده ان

شاعرشنیدنی ست سه‌شنبه 21 شهریور 1391 ساعت 11:20 http://kha2ne-sher.persianblog.ir/

پریا گشنشونه
پریا تشنشونه
خدا به داد شما برسه البته ما هم حال و روز بهتری نداریم فقط فرقش اینه که اینجا همه به نظر سالمن اما فقط به نظر اینجوریه
به روزم

ساناز سه‌شنبه 21 شهریور 1391 ساعت 12:08 http://www.pmcenter.blogfa.com

سلام دوست عزیز .
جالبه عجب ادمایی پیدا میشن.
یه پیشنهاد دارم واسه زیبا تر شدن وبلاگت .
اگه دوست داری برو توی سایت زیر یه قالب خوشکل انتخاب کن

http://avazak.ir

راستی www نداره ( بدون www بزن)
خوش باشی.

ساناز سه‌شنبه 21 شهریور 1391 ساعت 12:15

سلام
عکس دخترتون که یک ساله شده بود رو دیدم .
خیلی نازه , خدا حفظش کنه...
یه بوس از اینجا میفرستم براش
بوووووووووووووووووووووووس

پروین سه‌شنبه 21 شهریور 1391 ساعت 15:22

چی میکشی از این زندانیا خدا بهت صبر بده

نجمه رستمی سه‌شنبه 21 شهریور 1391 ساعت 15:51

گاهی لازمه این جورجاهابودتابه بعضی دوستان و همکارامون گیرندیم که چرااینهمه آدم واذیت میکنن!!!!!!!!!!!!!

اوا چهارشنبه 22 شهریور 1391 ساعت 21:24

با سلام
پیروز باشید و سر فراز

نیمفادورا پنج‌شنبه 23 شهریور 1391 ساعت 03:06 http://www.nimfadora.persianblog.ir

یه پلاسیبو بهش می دادی دلش خوش باشه!
یه بار شوهر من به یکی گفت برام از بدیهیات نگو. طرف برگشت گفت پس فقط از خوبی هات بگم؟

مریم جمعه 24 شهریور 1391 ساعت 14:53

سلام...اصلا نفهمیدم چطوری از لینک کدوم وبلاگ اومدم ...خیلی هیجان زده شدم وبلاگ خاطرات پزشک زندان...شوهر منم دکتره ولی از نوع تاجر یعنی فقط مدرک پزشکی داره ولی یه کار دیگه میکنه تا الان ناراحت بودم ولی حالا که خاطرات شما رو خوندم می بینم همین کارش بهتره..در مورد ازمون دستیاری می دونم کار سختیه ولی برای اقا ها بهتره دیگه شهرستان میری جراحی و ارتوپدی و اورولوژی و اینا هم با امتیاز کم میتونی قبول بشی و دانشگاه ازادم که الان تخصص گذاشته دیگه بلاخره میشه یه جایی قبول شد...تلاش کنید..اشاالله خبر قبولیتونو بخونیم و خوشبختی و موفقیت خودتون و دخترتون و همگییییییییییییییییی

مامان ارین واروین جمعه 24 شهریور 1391 ساعت 16:30

کل وبلاگتونو خوندم...
بااینکه ازاوضاع جامعه خبر داشتم اما بازهم غصه خوردم ....
خیلی غصه خوردم ...
برای دردهایی که گمون نمیکنم حالاحالاها درمان بشن...
ومهمترازهمه شون درد بی عدالتی های بزرگی گه منشا بیشتر درهای دیگه هم میشه...

مامان ارین واروین جمعه 24 شهریور 1391 ساعت 16:35

راستی خیلی خیلی با مجازات اعدام مخالفم ...
کشتن انسان با حکم ومجوز دولتی...
به نظر من هیچ جرمی نباید مجازات اعدام داشته باشه
میشه شرایط رو طوردیگه ای کرد میشه کاری کرد که مجرمین نتونن دوباره به کسی دیگه صدمه ای ازهرنوعی بزنن...
اعدام فقط حذف صورت مسئله هست...
کاش کمی از موضع بخوربخورها وشاخ وشونه کشیدن برا امریکا واسراییل پایین بیان ویه فکری برای این جامعه درسراشیبی تند انحطاط بکنن..

عـ ـآطـِـ ـفــ ـﮧ جمعه 24 شهریور 1391 ساعت 20:42 http://greensky1371.blogfa.com

سلام.

وبلاگم تازه تاسیسه.یه سر بزنید و اگه با تبادل لینک موافق بودید خبرم کنید.

این زندانی شما احتمالا خودش رو زده به اون راه....

کیهان شنبه 25 شهریور 1391 ساعت 08:00 http://mkihan.blogfa.com

درود جناب دکتر
بهزندانیان بگو همه ما زندانی ذهن خویشیم! زیاد نگران دیوارها نباشند

aftabgardan شنبه 25 شهریور 1391 ساعت 12:27 http://aftabgardan62.blogfa.com

پریا هم پریای قدیم......
همراه با پریا به وبلاگ منم سر بزنید نیاز به راهنمایی شما دارم

katbalou شنبه 25 شهریور 1391 ساعت 13:38

vaallaah bandeh takhassossi nadaaram albatteh, vali taraf yeh nameh eskizo nist? Yaa in keh tavahhom daashteh baasheh?

دکتر فیرزوه گل سرخی شنبه 25 شهریور 1391 ساعت 16:36 http://golessorkh.blogfa.com/

سلام دکتر جان من هم سوال دارم. شما که در ارتباط با زندانی ها هستی فکر میکنی که چه چیزی زمینه ساز جرمشان است بی سوادی یا وضع بد اقتصادی یا نبود اهرمهای کنترل جرم؟ ضمنا شما را لینک کردم . به من هم سر بزنید خوشحال خواهم شد

مامان ارین واروین یکشنبه 26 شهریور 1391 ساعت 15:33

اقای دکتر احتمالا به همین زودی منم بشم زندونی بیام ازتون کلوناز ودیاز بخوام...
من شاغل دبیرریاضی مادردوتا بچه کوچولو دانشجوی کارشناسی ارشد رشته ریاضی تو دانشگاه ... هستم ...
ترم قبل ترم اخرم بود که درسی به نام نظریه گراف چهارواحدی جزو درسهام بودخوب خوندم اینقدر که نمره کامل بگیرم تا برافارغ اتحصیلی مشکل معدل نداشته باشم...
استاداین درس که رییس دانشگاه هم هست بهد یک ماه ونیم نمره هارو زده و برام نمره چهارلحاظ کرده بعد سه باررفت وامد به شهرمذکور ایشون راضی شد ورقه منو بازبینی کنه...
خودمم کتاب وسوال به دست خدمتشون رسیدم درحالیکه بات معاونانشون جلسه داشتن....
ورقه رودیدم که دوتاسوالعین کتابمو نمره نداده...
گفتم استاداینارو درست نوشتم....
گفت : نه من ده ساله این کتابو میگم تو میخوای به من یادبدی...
خلاصه کتابو گذاشتم جلوشو دید که عین کتاب نوشتم وحتی یه ذره جوابم باکتاب فرق نداره نمره اون دوتا سوال یک وشش دهم بود بهم میده یک ونیم میگم استادنمره ش یک وشش دهمه ها!
میگه نه یه کم جوابت باکتاب مغایرت داره!!!!!!!
خلاصه دودهم الکی ازم اینجا کم کرد...
رسیدیم به دوتا سوال سه یک دهم نمره ای که بازهردورو کاملا عین کتاب نوشته بودم...
دید که پیش معاوناش براش بدشده... شروع کرد به بیربط گفتن وفرافکنی که برو پی کارت فکرکردی اینجاهم اموزش پرورشه که نمره الکی بدن ومفتی بیای بالا خودتون تو اموزش پرورش گندزدین به همه چی وکلی بیسوادفرستادین دانشگاه ونخیر غلطه درحالیکه عین کتاب بود.... خلاصه اینکه نمره مو نداد... پادرمیانی معاناش هم نتیجه نداد ونمره من رو پنج کرددرحالیکه من ازچهارده نمره سوال همه شو درست نوشتم...
الان اولا نتونستم فارغ التحصیل بشم ومیمونم برای ترم بعدی....
دوما مشکل معدل برام پیش اومده....
اخه تورو خدا من اگه اینو بزنم بکشم حقش نیست...
تازه وقتی متوجه اشتباهش شده نه تنها به روی مبارک نیاورده کلی هم شاکی شد که شما به نمره الکی دادن تو اموزش وپرورش عادت کردین...
خلاصه مشکلات دستگاه عریض وطویل اموزش وپرورش رو هم انداخت گردن من....
الان دارم ازحرصم دیوونه میشم...
الکی الکی دارم هم یه فرصت شغلی بهترتو دانشگاه رو به خاطر اینکه نمیتونم مدرکمو ارائه بدم ازدست میدم...
بااین شرایط یه ترم دیگه باید به دانشگاه برم...
هزینه ووقت ایاب وذهاب و... هم بیارین روش...
تازه نمیدونم علت اینکارشون چیه...
من نه برخوردی باهاشون داشتم نه بی ادبی وبی احترامی بهشون کردم ونه هیچ چیز دیگه...
اخه چراباید الکی باهام اینطوری لج کنه وکلی مشکل برام درست کنه؟؟؟؟؟
لطفا توروخدایه راهی بهم بگین ...
تازه چون رییس دانشگاه هم هست نمیتونم بالاترازگل بهش بگم که ترم بعدی دوباره اینطوری نکنه....

مامان ارین واروین یکشنبه 26 شهریور 1391 ساعت 15:50

اقای دکتر باور کنین دوست دارم خفه اش کنم بزنم بکشمش...
اخه من چیکارکنم...
منی که ورقه ام کامل کامله باید فارغ التحصیل میشدم...
پیشنهادکاری ازدانشگاه دارم به شرطی که مدرک فارغ التحصیلیمو بدم...
اخه من چیکارکنم...
چه جوری حقمو ازین ادم بگیرم...؟

دکتر نفیس یکشنبه 26 شهریور 1391 ساعت 23:08 http://drnafis.blogfa.com

یه تعویذ می دادی با گلاب و زعفرون بنویسه آبشو بخوره ...
بعد هم بهش می گفتین تنها تو کوچه نریا !

مامان ارین واروین یکشنبه 26 شهریور 1391 ساعت 23:54

یعنی ازنظر شما هم من این ظلمی رو که بهم شده تحمل کنم ودم نزنم....؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

سلام چرا اعتراض کن

نرگس دوشنبه 27 شهریور 1391 ساعت 13:24 http://kho0namo0n.bloogfa.com

براش آنتی پریا مسی نوشتین!!!

مامان ارین واروین دوشنبه 27 شهریور 1391 ساعت 16:12

اعتراض رو که سه چهاربارکردم...
میگم بعدچندین باراعتراض ورفت وامد به شهر فوق دوروز پیش برخورد فوق الذکر رو کردن...
شنیدم بانماینده اون شهرهم رابطه خوبی داره وابقاشده و قراره یکسال دیگه هم رییس دانشگاه باشه اونوقت من به کی ازایشون اعتراض کنم...
بدیش اینه نمیدونم ترم بعدی هم قراره بازهم اینکارو بکنه یانه....؟
خداییش بیخود نیست امار جرم وجنایت تو مملکت عدالت پرورمون اینقدربالاست...
اخه کی مثل من که دستش به جایی هم بندنیست... جزاینکه تو ذهنم هزاربارخفه اش کنم چاره ای ندارم...

Roya سه‌شنبه 28 شهریور 1391 ساعت 16:50

avalan ke man asheghe neveshtehaye shoma hastam, man be vojode pezeshgi mesle shoma eftekhar miknam.
Dovoman !
دکتر فیرزوه گل سرخی va دکتر نفیس
shoma esm
nadarin? Nemifahmam chera bazi az in irania inghadr oghdeian, bala nesbate shoma :)

خاموش چهارشنبه 29 شهریور 1391 ساعت 08:52

فوبیا منظورش نبوده؟

arghavan دوشنبه 17 مهر 1391 ساعت 16:58 http://www.nurse20.blogfa.com

این خاطره شما منو یاد بخش روان انداخت ...
الانم چندتا از این کیسا تو آی سی یو داریم ...انقدم روی حرفاشون پافشاری می کنن که ادم یهو به خودش شک می کنه

حسام پنج‌شنبه 15 فروردین 1392 ساعت 23:51

سین لام الف میم !
به همین سادگی دعوتید!
تقدیر، تقویم انسانهای عادیست ....
تغییر تدبیر انسانهای عالی!
آرامش و صبر رد پای خدا در زندگی ست
آرزو می کنم زندگیت پر از رد پای خدا باشد
خداوندا زیباترین لحظه ها را نصیب کسی کن که ...
ریباترین لحظه هایش را برای زیبایی بخسیدن به لحظه های دیگران از دست می دهد.
"سال نو مبارک"
انشاالله سالی پر از خاطره های زیبا بسازی
http://hagheghat.persianblog.ir/

معراج دوشنبه 2 اردیبهشت 1392 ساعت 15:23 http://www.parvaneh937.blogfa.com

واقعا خدا صبر عیوب بهتون بده تا از پس این زندان و زندانیاشو همه بر بیاد.
نوشته هاتونو دوست دارم مطالبتون برام جالبن .اگه با تبادل لینک موافقید بهم خبر بدین...............مرسی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد